HOUSLE
VIOLY
VIOLONCELLA
KONTRABASY
SMYČCE
PŘÍSLUŠENSTVÍ

Letní dovolená

31-07-2016

Od 15. až 31. srpna 2016 bude naše prodejna zavřena z důvodu dovolené. Děkujeme za pochopení a budeme se na vás těšit v září!

Čti více...

Stradivariho les

29-04-2016

Ve východním Trentinu, v jižních Tyrolích, se nachází přírodní park Panaveggio. V jeho staletých lesích rostou smrky červené, jejichž zvláštní rezonanční dřevo objevil již v 17. století slavný Antonio Stradivari. Díky klimatickým podmínkám v této nadmořské výšce, ale i zvláštnímu složení půdy, zde rostou stromy s hustými letokruhy, které jsou zcela pravidelné po celém obvodu.

Nejlepších zvukových vlastností dosahuje tzv. Měsíční dřevo. Pochází ze stromů pokácených v době, kdy je Měsíc nejvíce vzdálen od Země. Míza se stahuje více do kořenů a dřevo je pak lehčí a lépe rezonuje. V pečlivě ochraňovaném lese se kácí pouze stromy s výškou okolo 45m, ve věku 150 až 200 let.  Roční těžba zpravidla nepřesahuje 50m3 a proto je zdejší dřevo tak vzácné a houslaři ceněné. Čekají na ně i roky, neboť poptávka z celého světa značně převyšuje místní nabídku. Míst, kde rostou stromy s tak výjimečnými vlastnostmi, na světě mnoho není. Kromě údolí Val di Fiemme je možné jmenovat ještě Tarvisio a Latemar. V Německu pak známou oblast Mittenwald nebo Zakopané v Polsku.

Čti více...

Frankfurt musikmesse

06-04-2016

Ve dnech 7. – 10. 4. 2016 se uskuteční již tradiční hudební veletrh ve Frankfurtu nad Mohanem, který v sedmi halách představí více než 30 000 hudebních nástrojů.

http://musik.messefrankfurt.com/frankfurt/en/besucher/willkommen.html

Čti více...

Housle z Titanicu

21-03-2016

Až do 30. června 2016 můžete na výstavišti PVA EXPO PRAHA vidět housle, na které hrál kapelník W. Hartley pasažérům Titanicu, když se potápěl. Housle, vyrobené v Německu, měl Hartley připoutány v koženém pouzdru ke svému tělu, když jej mrtvého vylovili z oceánu. Přestože několik dní ležely ve slané vodě, nejsou jí nijak poškozeny a mnoho let se na ně v minulosti hrálo. V roce 2013 byly housle vydraženy za rekordních 900 000 liber, tedy 27 milionů korun.

Čti více...

Jsme na facebooku

11-03-2016

Vážení zákazníci, pokud využíváte facebook, rádi bychom vás pozvali na náš profil, kde naleznete ještě více zajímavostí a novinek než na našich webových stránkách.

https://www.facebook.com/atelier.paganini

Čti více...

Blahopřejeme k zisku Grammy

04-03-2016

Jedním z našich vážených zákazníků je i známý kontrabasista Christian McBride, který nedávno zvítězil v kategorii „Nejlepší improvizované jazzové sólo“ a získal tak již svoji pátou cenu Grammy. Panu McBride srdečně blahopřejeme.

Foto z návštěvy pana McBride v našem atelieru

https://www.instagram.com/p/44Bb1XLhqh/?taken-by=chrmcbride

Čti více...

Svátky hudby v Praze

01-03-2016

22. března 2016 se uskuteční jeden z koncertů XXIV. ročníku cyklu Svátky hudby v Praze, jehož garantem a zakladatelem je houslový virtuos Václav Hudeček. Posláním tohoto hudebního cyklu je především podpora mladých začínajících umělců. Koncert nazvaný „Od notiček k notám“ interpreti odehrají na Pražské konzervatoři.

 

 

Čti více...

Nové prostory

26-02-2016

 

Vážení zákazníci, s potěšením vám oznamujeme, že jsme náš atelier koncem loňského roku přestěhovali do nových prostor. Adresa zůstává stejná, Španělská 6, ale vchází se hlavními dveřmi do domu a po schodech do zvýšeného přízemí.

Velmi rádi vás v nových prostorách uvítáme.

 

 

Nový atelier

 

Čti více...

ZMĚNA SYSTÉMU OTEVÍRACÍ DOBY

04-04-2014

Vážení zákazníci, dovolujeme si Vás upozornit na významnou změnu v organizaci našeho atelieru od 1.5.2014. Veškeré návštěvy za účelem koupě, vyzkoušení i nabídky nástrojů je třeba s námi předem domluvit telefonicky na 603 410 773 nebo e-mailem na info@paganini.cz. Tím chceme zajistit časovou pružnost a ideální individuální péči. Klasická otevírací doba obchodu se tímto ruší. Děkujeme za pochopení a doufáme, že se Vám budeme moci co nejlépe přizpůsobit.

Čti více...

František Sollner - Lemböckův žák

17-11-2013

Sollner 3Sollner 4

Vliv velkého Mistra

Moje práce mi přináší každou chvíli skvělé pocity když se setkávám s nástroji význačných Mistrů houslařů z různých období, kteří jsou svým dílem již neodmyslitelně vepsáni do houslařské historie. Takový nástroj vždy nadchne, ale nepřekvapí. O to více potěší, když se setkám se skvělým nástrojem od houslaře méně známého, jehož nástroje nejsou frekventované či spíše málo se vyskytující.

František Jan Sollner se narodil r.1848 v Tachově, kde také r.1908 zemřel. Žák Gabriela Lemböcka, pracoval ve Vídni, Londýně a Budapešti. Roku 1892 se vrátil nazpět do Tachova, kde byl uznáván jako znalec a výborný houslař. Pro dnešní dobu se ale nezapsal žádnými velkolepými činy a jeho nástroje se vyskytují jen sporadicky. Proto bývá jeho jméno často opomíjeno.

Gabriel Lemböck byl naopak věhlasný Mistr, jeden z nejlepších houslařů své doby a je uznáván a ceněn i dnes.

Již dříve se mi dostal do ruky Sollnerův nástroj, který byl osobitý a zajímavý. Nepovažoval jsem to ale za průkaznost Sollnerova umění. Spíše jsem se držel posudku, který napsal o Sollnerovi ve své knize „Čeští houslaři“ Karel Jalovec. Píše, že ačkoli Sollner byl ve své době vyzdvihován, jeho nástroje nejsou zázrakem. S tímto tvrzením bych nyní zcela nesouhlasil. I když Sollner svého učitele v mistrovství svých nástrojů nedostihl, jeho práce má velice dobrou úroveň. Zvláště nástroje z prvního období, kdy byl na něho vliv Lemböcka nejsilnější, můžeme objevit zajímavé mistrovské kusy z jeho ruky.

Zde uvedený nástroj byl stavěn ještě v Lemböckově dílně v šedesátých letech 19tého století. Je opatřen iniciály G.L. na spoji spodního lubu tak, jako všechny Lemböckovi nástroje. (Sollner později své nástroje označoval obdobně pod patkou spodní desky a na spoji lubu vlastním monogramem F.S.). Dále bylo běžné, že některé nástroje tenkrát prodávali houslaři jako kopie slavných Mistrů. Sami se do nástrojů přímo nepodepisovali nebo jen velmi skrytě. Pro takové nástroje se přímo nabízelo využít své šikovné žáky a pomocníky, které Mistr v práci jen vedl, případně dodělal důležité detaily. Uvnitř na spodní desce je tudíš původní vlepka – kopie vlepky Giuseppe Guarneriho a až po otevření nástroje jsme objevili velmi nenápadnou vlepku v místě držení bradou na vrchní desce. Tato vlepka součinnost Sollnera s Lemböckem jen potvrzuje. Použití vypalovacího monogramu ale svědčí, že Lemböck se za tento nástroj vůbec nestyděl, ale naopak ho hrdě prodával jako práci ze své dílny. Tyto housle byly stavěny jako kopie a to včetně opotřebení a imitace starého laku. Proto se právě lak od většiny nástrojů z Lemböckovi dílny liší. Sollner se tohoto tvrdšího imitovaného laku držel i do budoucna. Naopak hlavička nástroje je mistrovské dílo, které připomíná Lemböcka na celé čáře. Je zhotovena velkoryse, ale přitom pečlivě a staví tyto housle na úroveň velmi kvalitních nástrojů té doby.

I když Sollner Vídeň opustil, zručnost a vzory si odnesl i do svých dalších působišť. Snad objevením více jeho kvalitních a zajímavých nástrojů se tento nepříliš známý Mistr může dočkat uznání i v dnešní době.

Sollner 1Sollner 2

 

 

 

Sollner 7

 

Čti více...

KOLEKCE MUSAFIA 2013

22-10-2013

Vážení přátelé, dostala se nám do atelieru opět nová kolekce ručně vyráběných pouzder firmy MUSAFIA z italské Cremony. V těchto pouzdrech jsou převáženy a uchovávány ty nejcenější housle a violy. Přesto je máte na dosah i Vy. Světová hvězda mezi houslovými a violovými pouzdry MUSAFIA již není doménou pouze virtuózů.  Stále více se rozšiřuje mezi orchestrálními  hráči a studenty neboť i ti si více uvědomují, že investicí do kvalitního pouzdra nemohou prodělat. Důvodů je několik:

Bezpečí nástroje je na prvním místě a několikavrstvý laminát Vám ho zaručí.

Praktičnost, rozumná váha, perfektní zpracování a trvanlivost prakticky doživotní. Dnes jsem hovořil s naším předním houslistou, který své pouzdro Musafia již 15 let denně zatěžkává a stále k dokonalé spokojenosti.

Krásné, nápadité, moderní i konzervativní provedení, vždy s důrazem na estetiku. Kupujete si nejen pouzdro, ale i umělecké dílo, mnohdy v jedinečném vyhotovení, které nejen uspokojí, ale nadchne!

Pouzdra Musafia  jsou trvalou investicí, nevyhazují se, pouze exponované části se repasují a pouzdra mají stále svou hodnotu. Některé staré modely se již v aukcích vydražily daleko nad pořizovací cenu.

Na pouzdra od tohoto výrobce se běžně čeká dlouhou dobu od objednání, proto je nadstandardní, že nabízíme nyní asi 30 houslových pouzder k okamžitému odběru – každé jiné! Violová pouzdra se zpravidla vyrábí pouze na míru.

 

Čti více...